Soestdijkseweg [1][2][3][4][5][6][7][8][9][10][11][12][13][14][15]
                             [16][17][18][19][20][21]





(10-09-2014).


(10-09-2014).


(10-09-2014).


(10-09-2014).


(10-09-2014).


(10-09-2014).


(10-09-2014).


(10-09-2014).


Extra hekwerk bij de overweg voor fietsers en voetgangers (10-09-2014).


Opbouw stijgers tbv. de te storten wanden (10-09-2014).


Julianalaan. Let ook op de zilvergrijze Audi met Belgisch kenteken. Deze kennen we al vanwege de metenwerkzaamheden van het viaduct tbv. het snelverkeer (10-09-2014).


Werkzaamheden worden uit het zicht onttrokken door reclame (10-09-2014).


Werkzaamheden worden uit het zicht onttrokken door reclame (10-09-2014).


Werkzaamheden worden uit het zicht onttrokken door reclame (10-09-2014).


Zuidzijde (10-09-2014).


Zuidzijde (10-09-2014).


Zuidzijde (10-09-2014).


Emmaplein (10-09-2014).


Emmaplein (10-09-2014).


Zuidzijde (10-09-2014).


Zuidzijde (10-09-2014).


(16-09-2014).


(16-09-2014).


(16-09-2014).


(16-09-2014).


(16-09-2014).


(16-09-2014).


(16-09-2014).


(16-09-2014).


(16-09-2014).


(16-09-2014).


(16-09-2014).


(16-09-2014).


(16-09-2014).


(16-09-2014).


(16-09-2014).


(16-09-2014).


(16-09-2014).


(16-09-2014).


(16-09-2014).


(16-09-2014).


(16-09-2014).


(16-09-2014).


(16-09-2014).


(16-09-2014).


(16-09-2014).


(16-09-2014).


(16-09-2014).


Tussen de sporen (24-09-2014).


Tussen de sporen (24-09-2014).


Zuidzijde (24-09-2014).


Zuidzijde (24-09-2014).


Zuidzijde (24-09-2014).


Zuidzijde (24-09-2014).


Zuidzijde (24-09-2014).


Zuidzijde (24-09-2014).


Zuidzijde (24-09-2014).


Zuidzijde (24-09-2014).


Zuidzijde (24-09-2014).


Perron (2-10-2014).


Perron (2-10-2014).


Perron (2-10-2014).


Perron (2-10-2014).


Perron (2-10-2014).


Perron (2-10-2014).


Perron (2-10-2014).


Perron (2-10-2014).


Perron (2-10-2014).


Perron (2-10-2014).


Perron (2-10-2014).


Noordzijde (2-10-2014).


Noordzijde (2-10-2014).


Noordzijde (2-10-2014).


Noordzijde (2-10-2014).


Noordzijde (2-10-2014).


Noordzijde (2-10-2014).


Noordzijde (2-10-2014).


Noordzijde (2-10-2014).


Noordzijde (2-10-2014).


Noordzijde (2-10-2014).


Noordzijde (2-10-2014).


Noordzijde (2-10-2014).


Noordzijde (2-10-2014).


Noordzijde (2-10-2014).


Noordzijde (2-10-2014).


Noordzijde (2-10-2014).


Noordzijde (2-10-2014).


Noordzijde (2-10-2014).


Noordzijde (2-10-2014).


Zuidzijde (2-10-2014).


Zuidzijde (2-10-2014).


Zuidzijde (2-10-2014).


Zuidzijde (2-10-2014).


Zuidzijde (2-10-2014).


Zuidzijde (2-10-2014).


Voorraad zand aanspreken (2-10-2014).


Betonstort zuidzijde. Foto: Dennis Hondema (3-10-2014).


Zuidzijde (3-10-2014).


Zuidzijde (3-10-2014).


Zuidzijde (3-10-2014).


Zuidzijde (3-10-2014).


Zuidzijde (3-10-2014).


Zuidzijde (3-10-2014).


Zuidzijde (3-10-2014).


Zuidzijde (3-10-2014).


Zuidzijde (3-10-2014).


Zuidzijde (3-10-2014).


Zuidzijde (3-10-2014).

Bij de busstation aan de Soestdijkseweg Noord is een gevaarlijke situatie ontstaan. Mensen die de bus in zuidelijke richting willen pakken moeten de weg oversteken, maar het daarvoor gecreeerde zebrapad wordt massaal genegeerd. Vooral tijdens de spits is het daar onoverzichtelijk.
Om wegverkorting te voorkomen heeft de gemeente eerst paaltjes met een draad en rood-wit lint gespannen, maar hierdoor concentreerde de menigte zich op de smallere doorgang. Toen diverse lokale kranten, waaronder zelfs een uit Soest, er aandacht aan besteedde werd het in de gemeenteraad bespreekbaar gemaakt. De in oprichting zijnde Stichting Verkeersregelaars De Bilt bood aan om met verschillende bevoegde vrijwilligers de oversteek te regelen. Er werd echter gekozen om tussen de rijstroken een hoog hek te plaatsen waardoor het onmogelijk werd gemaakt om over te steken buiten de aangewezen oversteekplaats bij de rotonde om.
Kort na de gemeenteraad werd op 3 oktober om 7:00 uur begonnen met het plaatsen van het groene hek en zo rond 15:30 uur werd gestopt met het plaatsen. Men was toen ongeveer halverwege op dezelfde plaats waar eerder de smalle opening was tbv. het oversteken, alleen was de opening nu nog smaller. Met als gevolgd dat binnen 2 uur het hek al scheef stond. Op dit moment van schrijven (5 dagen later) is men nog steeds niet verder gegaan met het hek en is de oversteek nog gevaarlijker als voorheen. Zelfs de nog te plaatsen hekdelen en palen staan en liggen naast het hek. Het verbaast mij niets dat die nog niet her en des verspreid over het stationsgebied zijn terug gevonden! Waarom men niet verder is gegaan met het verder opbouwen van het hekwerk is mij een raadsel, waarschijnlijk voor de gemeente ook, want op 9 oktober 2014 heeft men een paal verwijderd waardoor de doorgang breder werd en dus ook de doorstroming voor voetgangers werd bevorderd ondanks dat men oorspronkelijk de doorgang daar wilde versperren.



Zuidzijde (3-10-2014).


Zuidzijde (3-10-2014).


Zuidzijde (3-10-2014).


Zuidzijde (3-10-2014).


Zuidzijde (3-10-2014).


Zo ver was men met het plaatsen van het hekwerk om 15:30u (3-10-2014).


Vijf dagen later was het hekwerk nog net zover gevorderd (8-10-2014).


(8-10-2014).


(8-10-2014).


(8-10-2014).


(8-10-2014).


(8-10-2014).


(8-10-2014).


(8-10-2014).


(8-10-2014).


(8-10-2014).


(8-10-2014).


(8-10-2014).


(9-10-2014).


(9-10-2014).


(9-10-2014).


(9-10-2014).


(9-10-2014).


(9-10-2014).


(9-10-2014).


(9-10-2014).


Hier zien we nogmaals hoe er overgestoken wordt (9-10-2014).


Hier zien we nogmaals hoe er overgestoken wordt (9-10-2014).


Paaltje wordt verwijderd door gemeente werkers (9-10-2014).


Zuidzijde (16-10-2014).


Zuidzijde (16-10-2014).


Zuidzijde (16-10-2014).


Zuidzijde (16-10-2014).


Zuidzijde (16-10-2014).


Zuidzijde (16-10-2014).


De ruimte tussen de troggen wordt gevuld met zand. Hier wordt het zand aangevoerd... (16-10-2014).


... en met een lopende band wordt het naar boven gebracht (16-10-2014).


... en met een lopende band wordt het naar boven gebracht (16-10-2014).


De ruimte tussen de troggen wordt gevuld met zand (16-10-2014).


De ruimte tussen de troggen wordt gevuld met zand (16-10-2014).


De ruimte tussen de troggen wordt gevuld met zand (16-10-2014).


De trap en lift naar het perron (16-10-2014).


Noordzijde (16-10-2014).


Noordzijde (16-10-2014).


Noordzijde (16-10-2014).


Noordzijde (16-10-2014).


Noordzijde (16-10-2014).


Noordzijde (16-10-2014).


Noordzijde (16-10-2014).


Noordzijde (16-10-2014).


Soestdijkseweg Noord (16-10-2014).


Soestdijkseweg Noord (16-10-2014).


Soestdijkseweg Noord (16-10-2014).


Soestdijkseweg Noord (16-10-2014).


Soestdijkseweg Noord (16-10-2014).


Soestdijkseweg Noord (16-10-2014).



Klik voor het vervolg hier.