Soestdijkseweg [1][2][3][4][5][6][7][8][9][10][11][12][13][14][15]
                             [16][17][18][19][20][21]


Na de voorbereiden werkzaamheden, het deels verwijderen van de geluidswal, het kappen van veel bomen en de sloop van de stationschefwoning en het trafohuisje, het plaatsen van de voetgangersbrug en het officiele startsein door de minister is gegeven kan in Juli van 2012 het grote werk beginnen. Er is nog wel een sta in de weg en dat is de voormalige tandartspraktijk aan de Spoorlaan 3.



Werkgebied Heijmans noordzijde met een voorbij razende ICM/Koploper (5-07-2012).


Werkgebied Heijmans noordzijde vanaf de loopbrug (5-07-2012).


Werkgebied Heijmans zuidzijde vanaf de loopbrug (5-07-2012).


Werkgebied Heijmans noordzijde vanaf de loopbrug (5-07-2012).


Het perron gezien vanaf de loopbrug (5-07-2012).


Paadje aangelegd tussen spoor 1 en 2 (5-07-2012).


Spoorlaan afgesloten (5-07-2012).


Werkgebied Heijmans zuidzijde (5-07-2012).


Werkgebied Heijmans zuidzijde (5-07-2012).


Fong Cheng staat er nog terwijl de sloop van de tandartspratijk Bilthoven is gestart (5-07-2012).


Spoorlaan afgesloten (5-07-2012).

Foto's van de sloop van de tandartspraktijk op 5, 6, 9 en 10 juli 2012 staan op een aparte pagina. Voor de foto's klik hier.


Werkgebied Heijmans noordzijde vanaf de loopbrug (5-07-2012).


Deze vrachtauto brengt de damwanden op deze manier, mag dat? (6-07-2012).


Grondinjectie-systemen (6-07-2012).


Werkterrein aan de zuidzijde (6-07-2012).


In bijlokaal van de Dobbelaar is Heijmans nu duidelijk herkenbaar (6-07-2012).


Voorbereidingen tbv. de tunnel (6-07-2012).


Voorbereidingen tbv. de tunnel (6-07-2012).


Werkterrein is zo goed als klaar voor het slaan van de damwanden (6-07-2012).


We zien nog net het laatste overblijfsel van de tandartsprakijk (6-07-2012).

En toen ging het een beetje mis...
Na het plaatsen van de damwanden in de nacht van zaterdag op zondag werd ontdekt dat er sprake was van een kleine verzakking waardoor de treinen met een veel lagere snelheid mochten passeren. De nacht erna zou de verzakking worden gecompenseerd zodat de navolgende dag de reguliere treinenloop hervat kon worden.



Aan het perron is duidelijk de verzakking te zien.


De eerst volgende maandag kwamen de treinen weer met normale snelheid voorbij (9-07-2012).


Spoor noordelijke zijde van station Bilthoven (9-07-2012).


Werkterrein Heijmans noordelijke zijde van station Bilthoven (9-07-2012).


Geul in het midden van het perron verdiept (9-07-2012).


Voorbereiding van de boring noordzijde (9-07-2012).


Aanbrengen afschermingschotten (9-07-2012).


Aanbrengen afschermingschotten (9-07-2012).


Aanbrengen afschermingschotten (9-07-2012).


Op de plek waar ooit het transformatorhuisje stond is de weg verbreedt voor het bouwverkeer (9-07-2012).


Stationsgebied vanuit noordoostelijke richting (9-07-2012).


Stationsgebied vanuit noordoostelijke richting (9-07-2012).


Daar stond ooit de stationschefwoning en nu duidelijk in beeld Bilthoven Centraal en flatgebouw (9-07-2012).


Stationsgebied Zuid (9-07-2012).


Spoorlaan opengebroken (9-07-2012).


Tunnel voorbereidingen zuidzijde (10-07-2012).


Tunnel voorbereidingen zuidzijde (10-07-2012).


Spoorlaan afgesloten, maar het lijkt er niet op dat deze de volgende dag weer opgesteld is (10-07-2012).


Werkgebied zuidzijde (10-07-2012).


Werkgebied noordzijde (16-07-2012).


Werkgebied noordzijde (16-07-2012).


Werkgebied noordzijde (16-07-2012).


Werkgebied noordzijde (16-07-2012).


Werkgebied noordzijde (16-07-2012).


Meetpunten aan perron 1 (noordzijde) (16-07-2012).


Werkgebied noordzijde (16-07-2012).


Werkgebied noordzijde (16-07-2012).


Werkgebied zuidzijde (16-07-2012).


Werkgebied zuidzijde (16-07-2012).


Werkgebied zuidzijde (16-07-2012).


Werkgebied zuidzijde (16-07-2012).


Werkgebied zuidzijde (16-07-2012).




Werkgebied zuidzijde (20-07-2012).


Werkgebied zuidzijde (20-07-2012).


Werkgebied zuidzijde (20-07-2012).


Werkgebied noordzijde (20-07-2012).


Werkgebied noordzijde (20-07-2012).


Werkgebied noordzijde (20-07-2012).


Nieuw aangebrachte langere kruisen op het wegdek (20-07-2012).


Nieuw aangebrachte langere kruisen op het wegdek (20-07-2012).

Tussen 21 juli en 13 augustus was het bouwvak in midden-Nederland waardoor de jongens van Heijmans de werkzaamheden hebben stilgelegd.



Hervatte werkzaamheden zuidzijde met passerende kalktrein (13-08-2012).


Hervatte werkzaamheden zuidzijde (13-08-2012).


Hervatte werkzaamheden noordzijde (13-08-2012).


Hervatte werkzaamheden noordzijde (13-08-2012).


Geluidswal en een bergje aarde zijn het enige wat nog het uitzicht belemmerd naar het station (16-08-2012).


Aan de zuidzijde is men begonnen met het onderste van de bekisting(16-08-2012).


(16-08-2012).


(16-08-2012).


De witte metalen platen zijn de ramplaten welke het viaduct moet beschermen tegen aanrijding met te hoge opleggers (16-08-2012).


Aan de zuidzijde is men begonnen met het onderste van de bekisting (16-08-2012).


Aan de zuidzijde is men begonnen met het onderste van de bekisting (16-08-2012).


Aan de noordzijde is met druk aan het betonvlechten (16-08-2012).


Aan de noordzijde is met druk aan het betonvlechten (16-08-2012).


Voormalig pand van Jean Heijbroek Tuinartikelen en IJzerwaren (16-08-2012).


Om de werkzaamheden enigszins aan het oog te onttrekken zijn deze groene wanden geplaatst (16-08-2012).


Aan de noordzijde is met druk aan het betonvlechten (16-08-2012).


Aan de noordzijde is met druk aan het betonvlechten (16-08-2012).


VIRM passeerd tijdens het betonvlechten (16-08-2012).


VIRM passeerd tijdens het betonvlechten (16-08-2012).


De bodem is klaar (16-08-2012).


Nu worden de zijwanden geplaatst en kan ook aan de zuidzijde de betonkabels worden gevlochten (22-08-2012).


Nu worden de zijwanden geplaatst en kan ook aan de zuidzijde de betonkabels worden gevlochten (22-08-2012).


Nu worden de zijwanden geplaatst en kan ook aan de zuidzijde de betonkabels worden gevlochten (22-08-2012).


Nu worden de zijwanden geplaatst en kan ook aan de zuidzijde de betonkabels worden gevlochten (22-08-2012).


Nu worden de zijwanden geplaatst en kan ook aan de zuidzijde de betonkabels worden gevlochten (24-08-2012).


Nu worden de zijwanden geplaatst en kan ook aan de zuidzijde de betonkabels worden gevlochten (24-08-2012).


Staaldraden voor het te gieten beton (24-08-2012).


Zuidzijde (12-09-2012).


Zuidzijde (12-09-2012).


Zuidzijde (12-09-2012).


Zuidzijde (12-09-2012).


Zuidzijde (12-09-2012).


Zuidzijde (12-09-2012).


Heijmansterrein gezien vanaf de Soestdijkseweg Zuid (12-09-2012).


Station Bilthoven gezien vanaf de loopbrug (12-09-2012).


Noordzijde (12-09-2012).


Noordzijde (12-09-2012).


Noordzijde (12-09-2012).


Noordzijde (12-09-2012).


Noordzijde (12-09-2012).


Noordzijde (22-09-2012).


Noordzijde (22-09-2012).


Noordzijde (22-09-2012).


Noordzijde (22-09-2012).


Noordzijde (22-09-2012).


Noordzijde (22-09-2012).


Zuidzijde (22-09-2012).


Zuidzijde (22-09-2012).


Zuidzijde (22-09-2012).


Zuidzijde (22-09-2012).


Zuidzijde (22-09-2012).


Zuidzijde (22-09-2012).


Zuidzijde (22-09-2012).


Zuidzijde (22-09-2012).


Zuidzijde (22-09-2012).


Zuidzijde (22-09-2012).


Zuidzijde (22-09-2012).


Markering 5200+ NAP overkappingsvoet perron (22-09-2012).


Slooprestanten worden afgevoerd (25-09-2012).


Overzicht zuidzijde (25-09-2012).


Nieuwe gasleiding (25-09-2012).


Zuidzijde (25-09-2012).


Zuidzijde (25-09-2012).


Noordzijde (25-09-2012).


Noordzijde (25-09-2012).


Noordzijde (25-09-2012).


SLT tijdens de bouwwerkzaamheden noordzijde (25-09-2012).


(30-09-2012).


Even een terugblik toen het gebouw waar nu Heijmans in gevestigd is nog hotel Brands was.


(30-09-2012).


(30-09-2012).


(30-09-2012).


(30-09-2012).


(30-09-2012).


(30-09-2012).


(30-09-2012).


(30-09-2012).


(30-09-2012).


(30-09-2012).


Klik voor het vervolg hier.