Soestdijkseweg [1][2][3][4][5][6][7][8][9][10][11][12][13][14][15]
                             [16][17][18][19][20][21]





Liftinstallatie perron (8-04-2015).


Liftinstallatie perron (8-04-2015).


Stationsplein (8-04-2015).


Stationsplein (8-04-2015).


Emmaplein (8-04-2015).


Emmaplein (8-04-2015).


Emmaplein (8-04-2015).


Emmaplein (8-04-2015).


Emmaplein (8-04-2015).


Emmaplein (8-04-2015).


Emmaplein (8-04-2015).

Nu de opening op 30 mei a.s. bijna een feit is moet het nog laatste gebouw gesloopt gaan worden. Namelijk die op het Emmaplein 11. Het gebouw dat ouder is dan het stationsgebouw en bekend is als de Schouw en Wijn en Spijslokaal met daarnaast het nieuwere gebouw waarin de Dobbelaar zat. De laatste jaren was dit gebouw het onderkomen van ProRail, Movaris en Heijmans die nu hun tijdelijke onderkomen heeft gevonden in gele containers vlakbij het gebouw.
Een stukje geschiedenis wat in 1871 begon als Hotel van Vulpen en de sloop is samengevat op een aparte pagina. Het gebouw moet wijken voor nieuwbouw, maar de projectontwikkelaar zag geen kans deze in de huidige crisis van de grond te krijgen en wordt dus uitgesteld tot nader order.



Stationsplein (10-04-2015).


Stationsplein (10-04-2015).


Stationsplein (10-04-2015).


Stationsplein (10-04-2015).


Stationsplein (10-04-2015).


Stationsplein (10-04-2015).


Stationsplein (10-04-2015).


Stationsplein (10-04-2015).


Emmaplein (10-04-2015).


Emmaplein (10-04-2015).


Emmaplein (10-04-2015).


Emmaplein (10-04-2015).


Emmaplein (10-04-2015).


Emmaplein (10-04-2015).


Emmaplein (10-04-2015).


Emmaplein (10-04-2015).


Perron 2 met sein (10-04-2015).


Perron 2 (10-04-2015).


(22-04-2015).


(22-04-2015).


(22-04-2015).


(22-04-2015).


(22-04-2015).


(22-04-2015).


(22-04-2015).


(22-04-2015).


(22-04-2015).


(22-04-2015).


(22-04-2015).


(22-04-2015).


(22-04-2015).


(22-04-2015).


(22-04-2015).


(22-04-2015).


(22-04-2015).


(22-04-2015).


(22-04-2015).


(22-04-2015).


(22-04-2015).


(22-04-2015).


(22-04-2015).


(22-04-2015).


(22-04-2015).


(22-04-2015).


(22-04-2015).


(22-04-2015).


(22-04-2015).


(22-04-2015).


(22-04-2015).


Lift Stationsplein (24-04-2015).


Stationsplein (24-04-2015).


(24-04-2015).


(24-04-2015).


(24-04-2015).


(24-04-2015).


(24-04-2015).


(24-04-2015).


(24-04-2015).


(24-04-2015).


(24-04-2015).


(24-04-2015).


(24-04-2015).


(24-04-2015).


(24-04-2015).


(24-04-2015).


(24-04-2015).


(24-04-2015).


(24-04-2015).


(24-04-2015).


Oud en nieuw naast elkaar (24-04-2015).


De stroom is inmiddels losgekoppeld en de kunstwerken zijn van de muur gehaald (24-04-2015).


Nog even snel de laatste leuningen monteren (24-04-2015).


Bestrating voor over het gat van het oude voetgangerstunneltje ligt klaar (24-04-2015).


Het verblijfshokje van de perronopzichter is verwijderd (24-04-2015).


EINDELIJK!! (24-04-2015).

Terwijl de aannemers druk zijn met de laatste puntjes op de I gaan ook de laatste fietsers en voetgangers over de overweg. Ook het voetgangerstunneltje heeft zijn laatste wandelaars want op 24 april rond 15:30u zal het nieuwe viaduct worden geopend waardoor het station voortaan bereikbaar wordt via het nieuwe viaduct en de tijdelijke overweg, waar helaas op donderdag 16 april nog een dode werd te betreuren, zal in bijzijn van twee wethouders van de gemeente, ProRial, Heijmans, pers en de belangstellenden worden afgesloten. Tot opluchting van velen!

Voor het zover is moeten de hekken verplaatst worden zodat het oude pad wordt afgesloten en het viaduct, of tunnel zoals men het in de volksmond noemt, begaanbaar is. Enkele trappen en de liften blijven nog wel afgesloten. Het komende weekend zal gelijk worden begonnen met de sloop van de ingangen van het oude voetgangerstunneltje en deels worden volgestort. Daarop komt een laag zand en kan de bestrating aan de noordzijde en het perron worden afgemaakt.



Hekwerk herinrichten (24-04-2015).


Hekwerk herinrichten (24-04-2015).


Hekwerk herinrichten (24-04-2015).


Hekwerk herinrichten (24-04-2015).


Hekwerk herinrichten (24-04-2015).


Emmaplein vlak voor de opening (24-04-2015).


Johan Shewdat heeft mooi uitzicht (24-04-2015).


Emmaplein met worderbaarlijk nog steeds het Wijn en Spijslokaal (24-04-2015).


Twee 1700den zie je zo vrijwel nooit tegelijkertijd op het station (24-04-2015).


Hekken worden nu ook op het perron verplaatst (24-04-2015).


Ruime belangstelling (24-04-2015).


Nog even de laatste controles (24-04-2015).


Afsluiting overweg kan bijna beginnen (24-04-2015).


De laatste fietsers (24-04-2015).


Nog even wachten (24-04-2015).


Daar komt Maarten al met de ketting (24-04-2015).


Maarten Teunissen is er klaar voor (24-04-2015).


Hekken plaatsen (24-04-2015).


Hekken plaatsen (24-04-2015).


Ketting erom en op slot! (24-04-2015).


De afsluiting is een feit (24-04-2015).


Sleutels worden overhandigd (24-04-2015).


Nog een korte toespraak door de wethouders Jolanda van Hulst en Hans Mieras (24-04-2015).


Veel belangstelling (24-04-2015).


Afgesloten! (24-04-2015).


Nou ja afgesloten, John Kragting mag nog even achter het hek :) (24-04-2015).


Eerste trein passeerd na de afsluiting. Vanaf nu is de overweg verboden toegang (24-04-2015).


Laatste mensen verlaten het gebied bij de overweg (24-04-2015).










































































25-04-2015












































































Klik voor het vervolg hier.