Soestdijkseweg [1][2][3][4][5][6][7][8][9][10][11][12][13][14][15]
                             [16][17][18][19][19][21]


.



Schilderwerkzaamheden perronoverkapping (5-10-2012).


Schilderwerkzaamheden perronoverkapping (5-10-2012).


Werkgebied Heijmans zuidzijde (5-10-2012).


Werkgebied Heijmans zuidzijde (5-10-2012).


Werkgebied Heijmans zuidzijde (5-10-2012).


Werkgebied Heijmans zuidzijde (5-10-2012).


Werkgebied Heijmans noordzijde (5-10-2012).

In het weekend van 27 en 28 oktober 2012 werd het noordelijke tunneldeel ingeschoven. Hiervoor moest eerst het perron en spoor deels worden verwijderd en gegraven worden zodat de bodem vlak is.
Het inschuiven van het betonnen dek werd gedurende 5 uur onder grote belangstelling van toeschouwers aanschouwd en kwam ondanks de eerdere afwijking van 3mm toch precies op zijn plek terrecht.
Hoe dit inschuiven gebeurt is te zien op onderstaande animatie.



Klik om animatie te starten (27-10-2012).


Spoor en perron worden weggenomen. Foto Hermine Broggel (27-10-2012).


Heijmans plaatst stalen platen welke als geleiderail en ondersteuning zal dienen (27-10-2012).


Werkgebied Heijmans noordzijde (27-10-2012).


Werkgebied Heijmans noordzijde (27-10-2012).


Werkgebied Heijmans noordzijde (27-10-2012).


Werkgebied Heijmans noordzijde (27-10-2012).


Werkgebied Heijmans noordzijde (27-10-2012).


Werkgebied Heijmans noordzijde (27-10-2012).


Werkgebied Heijmans noordzijde (27-10-2012).


Werkgebied Heijmans noordzijde (27-10-2012).


Werkgebied Heijmans noordzijde (27-10-2012).


Werkgebied Heijmans noordzijde (27-10-2012).


Werkgebied Heijmans noordzijde (27-10-2012).


Werkgebied Heijmans noordzijde (27-10-2012).


Meetapparatuur voor het precies inschuiven tunneldek (27-10-2012).


Werkgebied Heijmans noordzijde (27-10-2012).


Alles wordt door Breijn (onderdeel Heijmans) nauwkeurig in de gaten gehouden (27-10-2012).


Werkgebied Heijmans noordzijde (27-10-2012).


Een van de twee hydrolische krachtpatsers die het tunneldeel duwt (27-10-2012).


Spoor 1 is tijdens het weekend een deel verwijderd (27-10-2012).


Alles gaat volgens planning. Tunneldeel bijna de halve lengte opgeschoven (27-10-2012).


Alles gaat volgens planning. Tunneldeel bijna de halve lengte opgeschoven (27-10-2012).


Treinen vertrekken vanaf spoor 2 door de werkzaamheden (27-10-2012).


Tot in de late uurtjes werd er heel precies gewerkt. Foto Hermine Broggel (27-10-2012).


Ook hier is men begonnen, namelijk met de bouw van en ondergrondse fietsenstalling (27-10-2012).


Bouw van ondergrondse fietsenstalling (27-10-2012).


Zuiderlijke tunneldeel ligt te wachten op het volgende weekend (27-10-2012).


De UST 79 S staat op de Soestdijkseweg te wachten tot het ballast weer op zijn plaats gebracht mag worden (28-10-2012).


(28-10-2012).


(28-10-2012).


(28-10-2012).


(28-10-2012).


(28-10-2012).


(28-10-2012).


(28-10-2012).


(28-10-2012).


De damwanden terug op hun plaats (28-10-2012).


Antiworteldoek er tegen (28-10-2012).


Perron vullen met zand (28-10-2012).


Perron vullen met zand (28-10-2012).


Het aantrillen van het zand tbv. perron spoor 1 (28-10-2012).


(28-10-2012).


(28-10-2012).


(28-10-2012).


(28-10-2012).


(29-10-2012).


(29-10-2012).


(29-10-2012).


Werkgebied Heijmans noord,- en zuidzijde (31-10-2012).


Werkgebied Heijmans noordzijde (31-10-2012).


Werkgebied Heijmans noordzijde (31-10-2012).


Werkgebied Heijmans noordzijde (31-10-2012).


Werkgebied Heijmans zuidzijde (31-10-2012).


Werkgebied Heijmans zuidzijde (31-10-2012).


Werkgebied Heijmans zuidzijde (31-10-2012).


Werkgebied Heijmans zuidzijde (31-10-2012).


Werkgebied Heijmans zuidzijde (31-10-2012).


Werkgebied Heijmans zuidzijde (31-10-2012).


Werkgebied Heijmans zuidzijde (31-10-2012).


Werkgebied Heijmans zuidzijde. Foto Hermine Broggel (1-11-2012).


Werkgebied Heijmans zuidzijde (2-11-2012).


Werkgebied Heijmans zuidzijde (2-11-2012).


Een van de twee krachtpatsers die het tunneldeel op zijn plaats moeten duwen (2-11-2012).


De tunnel is er klaar voor. Nu is het wachten op de buitendienststelling van spoor 2 (2-11-2012).


Werkgebied Heijmans zuidzijde (2-11-2012).


Werkgebied Heijmans zuidzijde (2-11-2012).


Werkgebied Heijmans zuidzijde (2-11-2012).


Werkgebied Heijmans zuidzijde (2-11-2012).


Levering damwanden per vrachtwagen (2-11-2012).


Intrillen van de damwanden t.b.v. ondergrondse rijwielstalling (2-11-2012).


Intrillen van de damwanden t.b.v. ondergrondse rijwielstalling (2-11-2012).


Intrillen van de damwanden t.b.v. ondergrondse rijwielstalling (2-11-2012).


Intrillen van de damwanden t.b.v. ondergrondse rijwielstalling (2-11-2012).


Intrillen van de damwanden t.b.v. ondergrondse rijwielstalling (2-11-2012).


Zuidzijde (2-11-2012).


Alles in gereedheid brengen voor het inschuiven van zuidelijke tunneldek (3-11-2012).


Machines staan gereed voor de werkzaamheden (3-11-2012).


Machines staan gereed voor de werkzaamheden (3-11-2012).


Ondertussen vordert ook de ondergrondse rijwielstalling (3-11-2012).


Spoor en perron weggehaald alsmede het zand zodat zuidelijke tunneldeel ingeschoven kan worden (3-11-2012).


Spoor en perron weggehaald alsmede het zand zodat zuidelijke tunneldeel ingeschoven kan worden (3-11-2012).


Spoor en perron weggehaald alsmede het zand zodat zuidelijke tunneldeel ingeschoven kan worden (3-11-2012).


Spoor en perron weggehaald alsmede het zand zodat zuidelijke tunneldeel ingeschoven kan worden (3-11-2012).


Spoor en perron weggehaald alsmede het zand zodat zuidelijke tunneldeel ingeschoven kan worden (3-11-2012).


Kortsluitlans met wit knipperlicht. Dit doet de beveiliging van het spoor denken dat er een trein op staat en zodoende nooit een trein op dit opgebroken spoor kan komen (m.u.v. werktreinen) (3-11-2012).


Vanaf de voetgangers overweg is nauwelijks te zien dat er werkzaamheden zijn (3-11-2012).


Spoor twee was opgebroken dus al het treinverkeer werd omgeleid via spoor een. (3-11-2012).


Zand tot juiste hoogte graven (3-11-2012).


Twee grote kranen die de bekabeling omhoog moet houden tijdens het inschuiven (3-11-2012).


In de twee horizontale damwanden werd de bekabeling omhoog gehezen (3-11-2012).


Vol noordelijk werkgebied (3-11-2012).


Gladde platen staal worden vast gelast aan de damwanden waarover het dak wordt geschoven (3-11-2012).


Zandgraven (3-11-2012).


Het zand egaliseren (3-11-2012).


Het inschuiven ging zo snel vergeleken met de vorige keer dat het uitgenodigde publiek nog net de paar laatste minimeters zagen verschuiven en dat de bekabeling in de kabelgoot gelegd werd (3-11-2012).


De boel ligt nu op zijn plaats en kan het laswerk beginnen en de glijbaan waar het tunneldeel op gebouwd is kon worden afgebroken (3-11-2012).


Lassen (3-11-2012).


Lassen (3-11-2012).


Dit kraantje moest nog even op het dek gezet worden (3-11-2012).


Demonteren en afvoeren geleiderail en betonnen onderplaten (3-11-2012).


Werkoverleg (3-11-2012).


Demonteren en afvoeren geleiderail en betonnen onderplaten (3-11-2012).


Lassen (3-11-2012).


Voor de bezoeker was er koffie, warme chocomel en ewrtensoep (3-11-2012).


De volgende dag kon worden begonnen met het opnieuw maken van het perron en herplaatsen van het spoor (4-11-2012).


Opnieuw maken van het perron en herplaatsen van het spoor (4-11-2012).


Opnieuw maken van het perron en herplaatsen van het spoor (4-11-2012).


Opnieuw maken van het perron en herplaatsen van het spoor (4-11-2012).


Opnieuw maken van het perron en herplaatsen van het spoor (4-11-2012).


Vanwege de werkzaamheden moest al het treinverkeer passeren via spoor 1 (4-11-2012).


Onderaannemer Bonneveld is druk met bestraten van perron (4-11-2012).


Terwijl aan de andere kant de collega's de keerwanden plaatsten en ook nieuw ballast werd gestort (4-11-2012).


Stroomkabels voor de perronverlichting en voetgangersbrug met plakband, touw en hout op hoogte gehouden.(4-11-2012).


Egalisatie van het ballast waarop de betonnen dwarsliggers komen en vervolgens nog wat ballast
er tussen en dan kunnen de railstaven er op (4-11-2012).



Egalisatie van het ballast terwijl ook de stratenmakers druk zijn met het bestraten van perron 2 (4-11-2012).


Na meten bleek de laatste keerwand een halve centimeter te lang zijn. Omdat wat er uit kwam er
ook weer in zou moeten passen lukte het de mensen van Bonneveld toch de keerwand op zijn plaats te krijgen (4-11-2012).



Mooi op tijd dus, wand de stratenmakers gaan in een rap tempo (4-11-2012).


Noordzijde van station Bilthoven (4-11-2012).


Noordzijde van station Bilthoven (4-11-2012).


Noordzijde van station Bilthoven (4-11-2012).


Terwijl er over beide sporen weer treinverkeer mogelijk is wordt er onder het viaduct hard door
gewerkt onder het genot van een muziekje (5-11-2012).



Het spoor is weer in dienst gesteld (5-11-2012).


Aan de noordzijde zijn al weer heiwerkzaamheden zodat onder de tunnel kan worden gegraven (5-11-2012).


Aan het perron is weinig te herkennen, maar er is een stuk beton aan de buitenzijde zichtbaar en het ballast is nieuw (5-11-2012).


En dit is het resultaat, maar er moet nog een hoop gebeuren voordat autoverkeer gebruik kan maken van het nieuwe viaduct! (5-11-2012).


Heijen noordzijde (5-11-2012).


Eilandperron met in het midden voorlopig nog een gapend gat (5-11-2012).


En we hebben nog een struikje op het ooit zo boomrijke station (5-11-2012).


Links van deze weg komt de aansluiting naar het viaduct (5-11-2012).


Heijwerkzaamheden noordzijde (5-11-2012).


Heijwerkzaamheden noordzijde (5-11-2012).


Ondergrondse rijwielstalling (5-11-2012).


Ondergrondse rijwielstalling (5-11-2012).


Schildersbedrijf Gerritsen neemt de perronoverkapping voor zijn rekening (5-11-2012).


Schildersbedrijf Gerritsen neemt de perronoverkapping voor zijn rekening (5-11-2012).


Schildersbedrijf Gerritsen neemt de perronoverkapping voor zijn rekening (5-11-2012).


Bestrating en riool verwijderd van de Spoorlaan (10-11-2012).


Onderkomen Heijmans (10-11-2012).


Damwanden tbv. rijwielstalling (10-11-2012).


Damwanden tbv. ondertunneling (10-11-2012).


Damwanden tbv. ondertunneling (10-11-2012).


Grondboordelen (10-11-2012).


Drainen (14-11-2012).


Drainen (14-11-2012).


Noordzijde (14-11-2012).


Noordzijde (14-11-2012).


Aankondiging afsluiting voetgangerspad (14-11-2012).


Volker Staal en Funderingen bij rijwielstalling (14-11-2012).


Gerritsen Schilderwerken geeft station een grondige schilderbeurt (14-11-2012).


Gerritsen Schilderwerken geeft station een grondige schilderbeurt (14-11-2012).


Gerritsen Schilderwerken geeft station een grondige schilderbeurt (19-11-2012).


Bonneveld komt in stijl aan op de Soestdijkseweg (19-11-2012).


Bonneveld komt in stijl aan op de Soestdijkseweg (19-11-2012).


Opgebroken Spoorlaan (19-11-2012).


Deels opgebroken voetpad Spoorlaan (19-11-2012).


Deels opgebroken voetpad Spoorlaan (19-11-2012).


Stippellijn perron wordt aangepast aan de europeese normen (19-11-2012).


Stippellijn perron wordt aangepast aan de europeese normen (19-11-2012).


Damwanden slaan zuidzijde (19-11-2012).


Damwanden slaan zuidzijde (19-11-2012).


Doorkijkje werkgebied Heijmans noordzijde (26-11-2012).


(26-11-2012).


Noordzijde (26-11-2012).


Noordzijde (26-11-2012).


Noordzijde (26-11-2012).


Zuidzijde (26-11-2012).


Zuidzijde (26-11-2012).


Soestdijkseweg Zuid (26-11-2012).


Spoorlaan (26-11-2012).


Spoorlaan (26-11-2012).


Spoorlaan (26-11-2012).


Zuidzijde (26-11-2012).


Zuidzijde (26-11-2012).


Omleiding voetgangers en fietsers via Prins Hendriklaan (26-11-2012).


Jan Steenlaan (26-11-2012).


Jan Steenlaan (26-11-2012).


Schilders van Gerritsen zijn nog wel even druk met schilderen van perronoverkapping (26-11-2012).


Werk gaat ondanks de sneeuw gewoon door (03-12-2012).


Werk gaat ondanks de sneeuw gewoon door (03-12-2012).


Werk gaat ondanks de sneeuw gewoon door (03-12-2012).


Werk gaat ondanks de sneeuw gewoon door (03-12-2012).


Werk gaat ondanks de sneeuw gewoon door (03-12-2012).


Schilders van Gerritsen zijn nog wel even druk met schilderen van perronoverkapping (03-12-2012).


Schilders van Gerritsen zijn nog wel even druk met schilderen van perronoverkapping (03-12-2012).


De overweg die herfst 1213 verleden tijd zal zijn (12-12-2012).


Nu ook de Dobbelaar verlaten en dichtgetimmerd in afwachting van de sloop (12-12-2012).


Nu ook de Dobbelaar verlaten en dichtgetimmerd in afwachting van de sloop (12-12-2012).


Nu ook De Dobbelaar verlaten en dichtgetimmerd in afwachting van de sloop (12-12-2012).


Nu ook De Dobbelaar verlaten en dichtgetimmerd in afwachting van de sloop (12-12-2012).


Alleen het restaurant en grillroom blijven (nog) stug staan (12-12-2012).


Alleen het restaurant en grillroom blijven (nog) stug staan (12-12-2012).


Alleen het restaurant en grillroom blijven (nog) stug staan (12-12-2012).


Zuidzijde (12-12-2012).


Zuidzijde (12-12-2012).


Zuidzijde (12-12-2012).


Zuidzijde (12-12-2012).


Zuidzijde (12-12-2012).


Zuidzijde (12-12-2012).


Noordzijde (rijwielstalling) (12-12-2012).


Schilders van Gerritsen zijn nog een week druk met schilderen van perronoverkapping (12-12-2012).


Zuidzijde (29-12-2012).


Zuidzijde (29-12-2012).


Zuidzijde (29-12-2012).


Zuidzijde (29-12-2012).


Zuidzijde (29-12-2012).


Zuidzijde (29-12-2012).


Zuidzijde (29-12-2012).


Zuidzijde (29-12-2012).


Eilandperron met op spoor 2 Plan V als sprinter naar Baarn (29-12-2012).


Stalen pijpen zorgen voor extra stevigheid aan de noordzijde (29-12-2012).


Stalen pijpen zorgen voor extra stevigheid aan de noordzijde (29-12-2012).


Stalen pijpen zorgen voor extra stevigheid aan de noordzijde (29-12-2012).


Stalen pijpen zorgen voor extra stevigheid aan de noordzijde (29-12-2012).


Stalen pijpen zorgen voor extra stevigheid aan de noordzijde (29-12-2012).


Noordzijde (29-12-2012).

Klik voor het vervolg hier.