Soestdijkseweg [1][2][3][4][5][6][7][8][9][10][11][12][13][14][15]
                             [16][17][18][19]


Inmiddels is men eind maart 2012 begonnen met slaan van de damwanden tbv. van de ondertunneling voor het snelverkeer.















Inmiddels zijn er hekken geplaatst zodat de bouwvakkers op veilige afstand van het spoor kunnen werken. Verder op het perron is Van Dorp installaties bezig met wat aanpassingen in de groepenkasten. (28-03-2012).


Van Dorp installaties bezig met wat aanpassingen in de groepenkast op het perron (28-03-2012).













































































Door een aanrijding op maandag 23 april rond 1:15u waarbij de brandweer aan te pas moest komen om o.a. het wegdek schoon te spuiten is besloten voor een andere verkeersituatie waarbij alleen nog verkeer mogelijk is vanuit de Jan Steenlaan.
Hierbij is de inzet van verkeersregelaars verdubbeld. Deze situatie blijft tot het moment dat het snelverkeer gebruik kan maken van de tunnel ten westen van het station.



















Voorproefje (1-5-2012)


Voorproefje (1-5-2012)




Asbest verwijderen zuidzijde (1 mei 2012)


Asbest verwijderen zuidzijde (1 mei 2012)


Nieuwe fietsenrekken naast de rijwielhandel (1 mei 2012)



Betonnen voet met inschrift 12-10-2010 (2-05-2012)


Betonnen voeten voor de nieuwe bovenleidingsportalen (2-05-2012)


Bovenleidingsportalen liggen ook al klaar (2-05-2012)


Railcare 'hulpje' (2-05-2012)


Markeringen. Links die van de voetgangersburg en rechts komt een portaal (2-05-2012)


Portalenvoeten geplaatst in de nacht van 6 op 7 mei 2012.


Portalen geplaatst in de nacht van 7 op 8 mei 2012. Oude portalen staan er nog.


Delen oude portalen verwijderd in de nacht van 8 op 9 mei 2012.


Oude portaaldelen (9-05-2012).




Verwijderen oude telefoonkabels (9-05-2012).


Verwijderen oude telefoonkabels (9-05-2012).


Verwijderen oude telefoonkabels (9-05-2012).


Voetgangersbrug perronzijde (25-05-2012).


Voetgangersbrug P+R-zijde (25-05-2012).


Oude infrakabels (27-05-2012).


Station tijdens de werkzaamheden (30-05-2012).


Station tijdens de werkzaamheden (30-05-2012).


Betonstorten tbv. de stalen voetgangersbrug (31-05-2012).


Betonstorten tbv. de stalen voetgangersbrug (31-05-2012).


Gasleiding en andere infra (31-05-2012).


Laatste stukje oude stroomkring loskoppelen (31-05-2012).


HV Vissers sloopbedrijf uit Oosterhout (www.vissers-oosterhout.nl) is al enige tijd bezig de
oude stationschefwoning vakkundig te demonteren (31-05-2012).



Damwanden worden per vrachtauto op werkterrein afgeleverd (1-06-2012).


Voorbereidingen tbv damwanden welke in de volgende nacht worden geplaatst (1-06-2012).


Betonnen fundering tbv. voetgangersbrug (1-06-2012).


Overzicht van het parkeerterrein (1-06-2012).


Overzichtsfoto (1-06-2012).


Overzichtsfoto (8-06-2012).


Overzichtsfoto (8-06-2012).


Nieuwe toegangsweg naar de P+R (8-06-2012).

In de nacht van 9 op 10 juli 2012 werd de voetsgangersbrug gemonteerd op 1 trede na.


Plaatsen voetgangersbrug. Foto: Hermine Broggel (10-06-2012).


Plaatsen voetgangersbrug. Foto: Hermine Broggel (10-06-2012).


Plaatsen voetgangersbrug. Foto: Hermine Broggel (10-06-2012).


Voetgangersbrug van parkeerplaats (P+R) naar het eilandperron (11-06-2012).


Voetgangersbrug van parkeerplaats (P+R) naar het eilandperron (11-06-2012).


Voetgangersbrug van parkeerplaats (P+R) naar het eilandperron (11-06-2012).


Voetgangersbrug van parkeerplaats (P+R) naar het eilandperron (11-06-2012).


Voetgangersbrug van parkeerplaats (P+R) naar het eilandperron (11-06-2012).


Voetgangersbrug van parkeerplaats (P+R) naar het eilandperron (11-06-2012).


Voetgangersbrug van parkeerplaats (P+R) naar het eilandperron (11-06-2012).


Voetgangersbrug van parkeerplaats (P+R) naar het eilandperron (11-06-2012).


Voetgangersbrug van parkeerplaats (P+R) naar het eilandperron (11-06-2012).


Start ondertunneling (11-06-2012).

Op 11 juli 2012 werd door Melanie Schultz van Haegen, minister van Infrastructuur en Milieu, het startsein gegeven voor de aanleg van twee tunnels.
Bilthovenaren hoeven straks niet meer te wachten voor spoorbomen en treinreizigers krijgen een betere verbinding naar het station”, aldus president-directeur van ProRail, Marion Gout-van Sinderen. Hieronder een overzicht van de festiviteiten op die dag.


Muziekale begeleiding (11-06-2012).


Er was veel belangstelling ondanks de verwachting van slecht weer (11-06-2012).


Klas 7 van de Julianaschool zaten op de eerste rang en dat was niet voor niets (11-06-2012).


Toespraak van de president directeur van ProRail Marion Gout-van Sinderen (11-06-2012).


Er was veel belangstelling (11-06-2012).


(11-06-2012).


Wethouder Arie-Jan Ditewig verteld hoe belangrijk de twee tunnels zijn (11-06-2012).


Melanie Schultz van Haegen, minister van Infrastructuur en Milieu, geeft het startsein. (11-06-2012).


Vlaggen aan de hekken (11-06-2012).


Melanie Schultz van Haegen wordt aan een veiligheidskoort bevestigd (11-06-2012).


Onder begeleiding gaat minister Melanie Schultz van Haegen naar boven (11-06-2012).


De laatste traptrede wordt bevestigd en de rode ballonnen worden als startsein losgelaten (11-06-2012).


Nog even handen schudden (11-06-2012).


Muziekale begeleiding (11-06-2012).

Na het officiele startsein is men begonnen met het slaan van damwanden, sloop van een deel van de geluidsmuur en het graven aan de noordzijde.


Plaatsen damwanden. Foto: Gertjan Stamer (23-06-2012).


Plaatsen damwanden. Foto: Gertjan Stamer (23-06-2012).


Plaatsen damwanden. Foto: Gertjan Stamer (23-06-2012).


Door de werkzaamheden reden alle treinen via spoor 2. Foto: Gertjan Stamer (23-06-2012).


Graven tbv. tunnel (25-06-2012).


Graven tbv. tunnel (25-06-2012).


Graven tbv. tunnel (25-06-2012).


Graven tbv. tunnel (25-06-2012).


Graven tbv. tunnel (25-06-2012).


Grond aangrenzend aan de voetgangersbrug wordt bestraat (25-06-2012).


Bestraten, afstanden meten en een aantal mannen bevestigen de laatste leuningen op de trap (25-06-2012).


Ooit een bruisend gebied, nu een kale vlakte met een container (25-06-2012).


De achtergebleven kabels worden uitgegraven en verwijderd (25-06-2012).


De achtergebleven kabels worden uitgegraven en verwijderd (25-06-2012).


De achtergebleven kabels worden uitgegraven en verwijderd (25-06-2012).


De achtergebleven kabels worden uitgegraven en verwijderd (25-06-2012).




Dit deel van de geluidswal welke in 1998 is geplaatst wordt verwijderd (25-06-2012).


Al enige doorkijk (25-06-2012).


Nadat heel wat staalkabels zijn doorgeknipt wordt deel geluidswal omgetrokken (25-06-2012).


Deel geluidswal wordt verwijderd tbv. de tunnel (25-06-2012).


Deel geluidswal wordt verwijderd tbv. de tunnel (25-06-2012).


De stenen worden opgeschept en even verderop neergelegd (25-06-2012).


De stenen worden opgeschept en even verderop neergelegd (25-06-2012).


SLT komt voorbij (25-06-2012).


Twee Plan V's komen voorbij richting Baarn (25-06-2012).


Koploper passeerd omgetrokken geluidswal (25-06-2012).


En nu de dubbeldekker (25-06-2012).


Laatste stukjes worden verwijderd (25-06-2012).


Laatste stukjes worden verwijderd (25-06-2012).


Doorkijk richting het station terwijl de tandarts aan het verhuizen is (25-06-2012).


Doorkijk vanaf het station (25-06-2012).


Doorkijk gezien vanaf de loopbrug (25-06-2012).



Klik voor het vervolg hier.